torsdag 31 maj 2012

Viktigt att hålla koll…

IMGP5242 (640x425)

På lite av varje här i livet Blinkar Som ståndare och pistiller..

Jo visst vet jag vad det är, har man väl läst om i skolan men vad är vad hos en pion. Har en gammal pion som jag fått från syrran för många år sedan men inte vetat vilken sort, spelar ingen större roll för mig som mest går på vilka blommor som är vackra och dessutom om de luktar gott… Men jag la ut en bild på den, på en face book trädgårdssida för att se om någon visste vad det var.

Hmm.. då kom frågan… hur många pistiller har den??? Eftersom jag inte ville verka hur dum som helst så fick jag googla Blinkar  vad är vad och var sitter dessa…och sedan ut i rabatten och kika..Så nu vet jag att den har som mest 4 och att det är en Herrgårdspion! Tänk så bra med nätet och olika grupper av människor med en så stor kunskap!!

IMGP5279 (640x425)

Sen var det mina nya roliga “close up linser” som jag köpt hos min fotohandlare för dyra pengar, kostade 900… när jag sedan sökte lite på nätet igår för att se om någon hade lite tips på hur man bäst använde dessa. Min kamera gillade inte linserna, autofokus strulade som vanligt kan man säga.. Då upptäckte jag sidor där man kunde köpa likvärdiga linser i samma set, för 299kr Ledsen jaha ja, skulle alltså ha googlat detta innan…dessutom kunde man köpa linserna en och en i olika storlekar för 99kr…

Kan säga att mina dyra linser är tillbaka lämnade och en nya är inhandlad på nätet, så fortsättning följer…

Önskar er alla en fin torsdag, här är mulet och ganska kallt idag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar