måndag 21 oktober 2013

Modebloggare!

sunne 029 (800x531)
Jag på jaktprov i Sunne, dagens outfit är en mix av olika märken, jackan är från Sportshoppen i Grebbestad, byxor, snabb inköp från Biltema när jag kom på att det nog är kallt i Värmland, handskar, dotterns gamla ridvantar som låg i bilen osv…
Nej någon mode bloggare blir jag aldrig Blinkar men jag tycker det är kul att surfa runt ibland och bara titta. Tycker det är intressant med människor som väljer att lägga så mycket tid och fram för allt pengar på just kläder. Som  varje morgon och ibland flera gånger varje dag fotar sig själva med mobilkameran i spegeln och sedan lägger ut och ingående beskriver sin outfit eller vad det heter.. Som lägger en månadslön på en handväska eller något annat som de känner är viktigt. Visst är det kul med vackra kläder, kul att se på menar jag då, ja det är kul att ha något fint på sig också. Och visst handlar jag då och då otroligt (för mig) dyra kläder, en jacka från Barbour på Butiken på landet, löparskor osv men det händer kanske en eller ett par gånger om året och en Barbour jacka kan man ha hela livet och jag har två Blinkar den första jackan är 25 år gammal nu och har varit inne på tvätt, lagning och om vaxning en gång så om man slår ut kostnaden på hur många år den håller så är den inte dyr! Ja det är tur vi är olika, om alla vore som jag när det gäller kläder skulle klädindustrin gå i konkurs direkt.
Idag är det regnställ och stövlar som gäller här hos mig, kanske en vindtät mössa och handskar också, för stormen ryter och regnet öser!
Önskar er alla en fin måndag!
Helena.

1 kommentar:

  1. I helgen har jag varit på klicker apporterings kurs..tänkte ge det ett försök till för att få bort pipet så vi börjar från botten igen..en härlig kurs med härliga människor och hundar vi va tre stycken med flattar men roligast va en flatte tik som va så söt och som kommer från Lars ja världen är liten jag tror dom bor i Karlskrona men mannen kommer från Lars hemstad...Hon heter Anna och tiken heter Roxy..är det någon du känner till..tiken hade visst problem med inåt växande ögonfrans...hade inte hört om det förut men nu har jag det..

    Ha det bra!
    kram wivi

    SvaraRadera