måndag 29 september 2014

Tillfälligt avbrott…

046 (425x640)

Så blir det ibland, orden kommer inte ut och tankarna är på annat håll. då blir det tyst ett tag här på bloggen och på andra sociala medier. Inga status uppdateringar på fb, inga bilder på Instagram.. inget alls.

Oftast är det en tid som jag tillbringar med mig själv och mina tankar, bearbetar händelser och känslor som kommit upp under healing och stilla stunder. Saker som behöver bearbetas och sedan släppas taget om.

Man kunde väl tycka att det efter mitt långa och grundliga arbete med mig själv skulle vara slut på skit som kommer fram men så är det inte men det går längre tid mellan tillfällena nu, det är inte så starka saker som kommer men det är saker, tankar och känslor som jag behöver och vill gå igenom och släppa taget om.

Många tycker att man ska låta det förflutna vila i frid och istället gå vidare och leva som det är. Livet är tufft ibland, livet ger spår och  så är det bara. Och så är det, livet är ingen “Dans på rosor” just så som det ska vara men att som jag gjort, stoppa allt i säcken och knyta till gjorde mig sjuk. Därför väljer jag nu att ta fram och reda ut, för att sedan släppa taget och gå vidare.

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar