söndag 15 mars 2015

Rum för det som inte har någon plats!

005 (640x425)

När jag nyss var nere och matade tvättmaskinen passade jag på att få undan de sista jul sakerna. Ja det har en förmåga att samla sig saker som ska ställas undan senare. Ställer de här så länge… suck..

Vi har ett rum innanför tvättstugan, “rummet för alla saker som inte har någon riktig plats”, även kallat “tankrummet”, inte ett rum för stilla tankar att dra sig undan till när man vill ha lite lugn och ro, nej det är helt enkelt rummet där husets gamla oljetank står. Det rummet där jul sakerna finns, ungarnas samlade röror, trasiga tv apparater osv.. För många år sedan gjorde jag där en ordentlig rensning, ja det var faktiskt första rummet jag rensade när jag blev sjuk. En ofantlig mängd saker slängdes då och nu då.. Jo men visst är det fullt IGEN! Var kommer alla saker ifrån??

Öppnade dörren och, ja jag slängde in de saker jag hade i handen och stängde sedan dörren igen. Det är dags igen, dags för en jätte röjning. Var inne där för någon månad sedan då jag letade efter en vhs film, jo det finns såna spelare, vi har en på jobbet och jag hade lovat barnen att de skulle få se Lady & Lufsen, visste att filmen fanns där nere i någon kartong, lyfte en papperskasse och botten gick ur, lite fukt kanske..

Dags att ta hem släpkärran nu och ta tag i den stora vår rensningen, mycket samlade lämningar som ska till tippen!

Önskar er alla en fin söndag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar