söndag 10 maj 2015

Vi helgar vilodagen!

070 (640x425)

Inte för att jag vet riktigt vad det innebära att helga något men vi har tagit en helt lugn dag.

Låg länge med tv´n på i sovrummet. Åt en god lång frukost/lunch och tog oss sedan en tur in till Lysekil där vi strosade en tur med hundarna. Åkte förbi Morfars gamla sommarstuga på hemvägen, där tillbringade jag många somrar som barn och de minnena gjorde att jag sedan flyttade hit ner för gott. Stugan är nu såld men den ser likadan ut nu som den alltid gjort, till skillnad från många av de andra husen i området som är både om och tillbyggda numera. En sväng ner till badplatsen där jag gick i simskola en mycket kall sommar….

081 (425x640)

Här har jag sprungit som barn, hoppat rakt ut i havet, kan fortfarande känna saltvatten smaken efter att den gått genom näsan och ner i halsen Blinkar Här har jag jagat mina ungar och syrrans ungar….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Många fina minnen…

069 (640x425)

Efter en mulen förmiddag skiner nu solen här och jag har vilat middag i hängmattan med en ljudbok i örat, (Sofie Sarenbrants nya, avd 37) en bra och spännande bok så jag somnade inte. Kunde inte ligga så länge heller för ischiasnerven spökar bak i ryggen och smärtan är ganska jobbig tidvis.. Ambulanshelikoptern svepte över oss, lågt flög den så Villevalpen satt på gräsmattan med huvudet upp och undrade nog vilken sorts stor fågel det kunde vara, hoppas ingen är allvarligt skadad bara..

Ja vi har haft en riktig paus dag, där vi bara kopplat av och bort, man behöver det ibland!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar