måndag 28 mars 2016

En rörig helg..

Påsk är en av mina favorit helger, totalt kravlös, bara mysa med familjen, vila och äta god mat. Men så blev det inte i år. 

Vi tog beslutet att sälja husvagnen, nej vi ska inte sluta campa, bara köpa oss en lite nyare vagn.

 Tänkte då öka på kassan lite genom att sälja den gamla först.  Det är inte bara bara detta då vagnen stått i vinter ide och nu behövde tömmas på alla saker, städas, tvättas och små reparationer göras. 

Påskafton kom med ganska fint väder så då startade vi. Började med att tömma alla skåp, bära fram och åter. Sen städning, även om vagnen inte är så stor så finns där många skåp och små utrymmen och inte vill jag sälja en fuskstädad vagn.. det är dessutom trångt inte bara i skåpen men med en 2m man som samtidigt ska skruva lite här och där så blev det mer än  trångt.. 

Men vagnen blev fin, fixade lite och tog bilder, ut med annons på Blocket och sen började det riktiga eländet... Fy attan för ohederliga, ljugande lurendrejare. Den första som ringde var så len i truten,  skulle bli familjens första husvagn och de var så glada, kunde vi hålla vagnen och lova att inte sälja innan de kommit och tittat, kanske till och med ta bort annonsen om de betalade hela summan direkt. Vi var väl lite blåögda där, trodde honom och visst kan vi det. Inga pengar kom och personen ringde och jo pengar var överförda men hade de inte kommit så skulle vi få... ja såå fortsatte det, tills igår kväll då jag tröttnade. Samtal efter samtal med len röst och en massa löften, trasig bil men vi kommer snart, kunde vi kanske köra 8 mil och lämna vagnen till någon annan, kunde vi hit eller dit och jo då pengar ska ni få..

 När jag sa att nej det blir ingen affär med dig, du har ljugit tillräckligt för oss, då blev han desperat. Jag funderade då över varför han så väldigt gärna ville ha just vår vagn, den är dock 24 år och väl använd. 

Svammel, svammel, nästan tårar och varför var jag så elak, som inte kunde bjuda till lite och bara göra som han sa!?  När jag frågade om han kanske inte alls var en förstagångsköpare som ville ha en vagn till familjen, utan kanske någon försäljare som i sin tur redan sålt vagnen till någon annan. Det var då han började skrika!! Ja jösses som han skrek men min vagn får han inte köpa, väldigt obehagligt var det och nu är vagnen inlåst hos en bekant och någon ny annons kommer inte in på ett tag.. 

Ja vi har lärt oss massor av detta och det lämnar en obehaglig känsla. påskhelgen har inte riktigt blivit så lugn och trevlig som det var tänkt, utan en studie i hur människor kan vara. Jag förstår fortfarande inte varför han skulle ljuga så mycket, att vara ärlig kommer man så mycket längre med, i alla fall i min värld. 

Idag skiner solen igen efter gårdagens regn och storm.

 Barnbarnet med familj kommer på lunch, ska bli så trevligt. Så nu hoppas jag på en bättre avslutning på denna helg. 

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar