lördag 5 november 2016

Första veckan är gjord...

Måndag och fredag.. osv, veckorna går så otroligt fort nu, redan lördag nu och jag har gjort första veckan på nya jobbet. Hur gick det då?

Jag var väldigt spänd då i söndags, då när det strax var dags, jag hade ju vetat ett tag att den skulle komma, den första måndagen på nya jobbet men skjutit tankarna framför mig, inte tagit tag i och låtit känslorna inför detta komma. Men i söndags smög det på mig. " Hur ska det bli, ska jag orka, hur kommer jag att må, kommer de att se att jag är svagare än andra, är jag svagare än någon annan", ja tankarna var många. Att bränna ut sig är att vara svag, eller är det som det sägs att " Ha varit stark alldeles för länge" ? Skit sak samma Just när jag nu skriver detta känns det som att jag är så trött på detta utbrändtjafs jag håller på med. Jag är jag, här och nu, stark eller svag det är vi alla då och då. Nej detta är sista inlägget där utbränd nämns, jag är färdig med det och den koftan bränner jag idag, så är det och så blir det!

Hur var det då och hur gick det.

 Jo det var som att kliva ur barnpoolen med simring och hoppa utan allt rakt ner från högsta höjden på trampolinen ner i djupa havet... ;) De första timmarna gick i en rasande fart och allt var en himla röra. Att öppna klockan 6 med nya barn, nya kollegor, nytt hus, det var ganska förvirrande och jag erkänner att jag var trött när jag for hem.

 Sov i 10 timmar och var ganska spänd och lite ångest skakig på tisdag morgon när jag åter satte mig i bilen för att fara. Gjorde ett stop på vägen där jag mötte en person jag mött på måndag morgonen, det mötet räddade min dag. Fick höra hur den personen upplevt mig i min yrkesroll och vilken skillnad jag hade gjort i deras morgon, Fick uppmuntran och beröm, härligt. 

Veckan ha rullat på i en rasande fart och nu är det lördag igen, jag är trött men inte mer än vanligt. Kollegorna är trevliga, barnen är som barn är mest och jobbet sitter i ryggmärgen som det ska, frågor får svar, huvudet sitter kvar ;) och nu ska jag vila!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar