onsdag 1 februari 2017

Irritations moment.

Rosor i snö, kan det vara något att irritera sig över? Nej då, här är ingen snö och rosorna är borta för länge sedan, tyckte bara om bilden. 

Glömde kvar kameran i husvagnen i lördags och det kunde kanske varit ett irritations moment men med gråväder och jobb så finns inget att fota nu så..

 Nej, vad rubriken representerar är dagens aktivitet. Att eliminera onödiga irritations moment i vardagen. 

Onsdag och min lediga dag, gråväder ute, så då passar det bra att rensa upp lite i röran här hemma. Ja att eliminera onödiga irritations stunder. Alltså, röja i hallen bland jackor och skor, då slipper jag bli irriterad och sur var gång jag inte hittar just den jackan jag vill ha just då, eller skor. Typ, var är just de skorna jag vill ha just då, underst i högen av andra skor eller leriga stövlar/kängor, eller i sko kistan? Jo jag har för många jackor och tröjor och skor, så enkelt det varit med bara några jackor. En för åka till jobbet/stan, en för hundpromenader/träning av hund, en för löpturer osv men nej då, jag har ett antal olika och det blir rörigt. Och då ska vi inte tala om maken som har typ 4 jaktställ, jacka/ byxor, 4 jobbjackor osv... Skafferiet ska rensas, hittar aldrig just det jag ska ha, fast jag vet att det finns där. Lägga kläder för jobbet på ett ställe så jag bara behöver dra ut lådan och plocka en tröja/skjorta på morgonen osv.. Ja jag har att göra idag, det har samlat sig och rört till sig här hemma nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar