tisdag 18 april 2017

Hemma påsk och lite dåligt väder ger...

Nej det blev ingen tur med husvagnen denna påsk trots långledigt. Vädret visade sig från sin absolut sämsta sida runt om i Sverige, tror nästan vi hade bäst väder här hemma på kusten, lite snöflingor har dalat, några regndroppar har fallit, det har varit både sol och mulet och väldigt kallt.

Hemma påsk och sämre väder leder till soffmys och ätande. Tror aldrig jag ätit så mycket godis och annat skräp som jag gjort denna påsk. Visst jag tog en löprunda på påskaftons morgon men sen har det mest varit stillasittande och äta äta...

Märkte det tydligt igår kväll när jag var en sväng inom affären, gick förbi chips och godis hyllan, tänkte att "jamen det är ju sista påskdagen då kan jag äta lite till" men magen vände sig och sa nu räcker det. Kroppen är svullen och lederna värker lite så nu får det vara stopp på slarvandet.

Idag skiner solen från en blå himmel och jag är ledig ett par dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar