måndag 24 juli 2017

Att faktiskt ha allt det jag behöver.

Ja man kan önska sig en egen måne eller fler... eller så kan man vara alldeles nöjd med det man har.


Lite halv väder här idag, varmt men mulet och blåsigt, en bra dag för en genomgång och rensning här hemma men också för att se över vad som behöver införskaffas inför hösten. Ja jag vet att vi är i mitten av sommaren men hösten kommer..


Det var då, efter lite funderande jag insåg att jag har allt jag behöver. Finns inget alls jag behöver införskaffa, allt finns där redan. Visst kan jag önska mig ett par nya kängor men det är inget jag verkligen behöver. Jag har allt... En väldigt skön känsla är det, nästan lika skön som den jag fick när jag nyss laddade tvättmaskinen och insåg att korgen med udda strumpor var tom ;) Ja nu när vi bara är två här hemma utan barnen så blir där inga udda strumpor längre, inga som ligger och gosar sig med dammråttorna under sängarna längre! Tänk så bra jag har det numera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar