onsdag 23 augusti 2017

Det lilla är bra, det lilla är en start...

Alla dessa tankar om hur saker ska vara för att riktigt räknas... 

De tankar jag skriver om i detta inlägg är enbart mina egna men jag tror att jag delar det med många andra..

Jag kom att fundera över hur jag tänker omkring en del saker och hur dessa tankar håller mig tillbaka. Som till exempel fotot på trädet. Det är ett foto, ett foto av ett ensamt träd. Jag gillar träd och jag gillar att fota träd. När vi är ute och åker ser jag ofta ensamma träd så där ute på ett fält, men inte kan vi stanna bilen så jag får gå ut och hitta rätt vinkel, bra ljus eller vad det nu är jag tycker mig behöva för en bra bild, så ... För inte kan man väl fota en bild genom bilfönstret på väg , i farten så där? Hur många fina bilder har inte blivit fotade för att jag tänkt så? Denna är fotad genom en något skitig bilruta på väg genom Kinnekulle och det gick bra!

Och sen kommer vi till träning, fysträning, för att kroppen ska må bra och helst släppa sina trivsel kilon.. Då måste man byta om, åka till gymmet, springa/cykla sig svettig långt och länge, bli spytrött och känna musklerna darra. Det tar tid, kräver hyfsat väder, ljust ute eller pannlampa, det tar tid, ibland mycket tid.

 Kroppen värker ibland och tiden med ljust ute finns inte så ofta på hösten/vintern. Jag är ofta väldigt trött när jag kommer från jobbet och morgnarna ska vi inte ens tala om, då är jag som en zombie.

Men vad är då fysträning? Kan man inte kalla det träning när jag går morgonpromenader med hundarna? Nej men, jag blir inte svettig och uttröttad då... I min tanke skulle jag då bytt om och sprungit den rundan med hundarna, vilket jag inte gör mer än på semestern. Dessutom stannar hundarna för att rasta sig vilket ju är meningen men med alla dessa stop då blir det väl ingen träning.. ja ni ser hur jag tänker.. Och dessa tankar gör att jag inte ens gör något, för inte orkar jag byta om åka till gymmet, ta på pannlampa osv.. nej då stannar jag i soffan.

Nej nu är det dags att tänka om, all rörelse är träning. Hundpromenaderna är träning för jag rör mig framåt, en stilla stund på träningscykeln där jag låter benen röra sig i lagom tempo och lyssnar på en ljudbok är träning, så är det!

Ja detta var några av dagens tankar ;) Idag är jag ledig och solen skiner. Jag ska bara ta det lugnt och koppla av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar