torsdag 5 oktober 2017

Orkar inte med Oktober...

Rosa Oktober! Allt är rosa och budskapet slängs i mitt ansikte vart jag än går , i all media, i mataffären.. ja över allt slängs detta jävla rosa på mig. Missförstå inte, rosa är en fin färg och syftet med allt rosa är väl bra på sitt sätt. Men som bröstcancer överlevare, som en som kämpat sig igenom så vill jag bara spy på detta rosa!

Jag är färdig med detta, ja jag vet att kvinnor och män, för män drabbas också, världen över kämpar i detta nu. Kämpar och överlever. Att man numera oftast klara sig bra beror på forskning och det sägs att alla "rosa" varor ger pengar till forskning men det är bara en ynka liten del som faktiskt går till forskningen, det mesta glider ner i företagens fickor. Så istället för att handla en massa ibland helt i onödan för man tror sig göra en god sak, sätt in en peng på cancerfonden, då går pengarna direkt dit de ska!!

Och ja jag vet vilket helvete man går igenom och att varje gång jag slår på datorn eller går in i affären påminnas om det gör mig inte glad. Nej, det gör mig illa till mods, irriterad, ledsen och nedstämd! Så därför är Oktober en tuff månad för mig och säkert många med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar