söndag 3 december 2017

1a advent idag...





Ja nu är vi inne i December månad, vilket innebär att November är avklarad och överlevd även detta år. Den lägsta, mörkaste och tristaste månaden på året är över....

 I onsdags såg det ut så här med lite snö och typ 5 min solsken, idag har vi +6 och lera igen, en typisk senhöst alltså eller vinter, fast vinter har vi inte här i Bohuslän inte än, kanske i januari..

Livet rullar på här, som vanligt faktiskt, händer inte så mycket så här års. Man vaknar, jobbar, kommer hem, går och lägger sig, vaknar, jobbar osv... mörkt på morgonen, mörkt igen vid fyra tiden...då och då när jag slutar tidigt hinner jag träna hundarna i dagsljus eller någon form av ljusare i alla fall.

 Med december kommer julborden men jag äter inte det ute på lokal, bara hemma på julafton så jag brukar tacka nej. Gillar inte äta så´t som andra gått och plockat med och nyst i ;) en liten egenhet jag har..

1a advent idag ja...och snart är det jul. Jul hemma, blir fint, enda som saknas är dottern. Saknar mina barn väldigt mycket just i december, saknar pepparkakas bak, julklapps fix, adventskalender tittande, blir inte detsamma med bara maken ;) sonen med flickvän kommer till jul men dottern jobbar... jaja, de blir vuxna och skapar egna traditioner, som det ska vara. 

Idag är maken på älgjakt, de gör ett sista försök och jag hoppas, älgkött är gott och jag ska fortsätta med röjningen här hemma.

Önskar er alla en fin 1a advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar