onsdag 25 december 2019

December.



 December ja, den månad som äntligen gav sol och ljus... i ca 2 dagar, sen kom mörkret, dimman och gråvädret tillbaka.Så mörkt, så deppigt trist..

 Fick en akut längtan efter släkten, min släkt i Örebro så vi åkte upp helgen efter Lucia. Så kul att träffas i lugn och ro och prata över en skinkmacka. Ingen stress som det gärna blir om man åker upp över själva julhelgen. Nu hade vi gott om tid och kunde bara njuta. Trist tråkväder var det absolut så den annars så stämningsfullt vackra julskyltningen kändes lite sorgsen..

 Saknade att hälsa på min fina farmor, det som annars är varit första och viktigaste besöket men nu fick det bli ett tänt ljus och några rosor på graven istället. Fina farmor som är jul för mig, hon som bakade och lagade mat, hos henne vi såg Kalle och fick julklappar. Ja hon finns för alltid i mitt minne och speciellt vid jul.

 Ingen dotter att besöka. De senaste 6-7 åren har även hon funnits i Örebro men förra julen flyttade de till Frankrike. 

Det var inte som det brukade och så är det, det förändras...  Precis som jag gjorde så gör mina barn, vi flyttar, skapar egna liv och tja så är det..

Julafton är nu över, lugnt och stilla i år, mat,godis... 

Även december är snart över ett nytt år står för dörren. 

Nytt år, ny start men först ledigt, bara kravlös ledighet om det bara kunde komma en soldag, bara en ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar