onsdag 29 januari 2020

Spegling...

Jag har ett tag nu känt mig gammal. Trött sliten, rynkig, slapp, tung och seg, håret borde klippas och få lite ny färg... nej inte alls mitt vanliga jag. 

Jo visst är man väl alltid lite sliten och grå så här i januari, ingen sol ingen snö bara grå lerig dimma och det piggar inte upp någon. 

Ser mig om i mitt hem och det speglar verkligen hur jag känner mig just nu. Det är dammigt, saker i högar överallt, halvdöda blommor i fönstren, dammråttorna jagar varandra över grushögarna, tvätt som ska vikas, strykas, tvättas och sorteras, jackor och skor, återvinningen ska ut..osv.. Ja mitt hem är en spegling av hur jag mår eller tvärtom. 

Hur mitt hem ser ut påverkar mitt humör, jag mår dåligt av att ha det rörigt och ostädat. När jag kliver in trött efter en lång rörig dag på jobbet vill jag ha ordning, rent och så...

Vad är då enklast att starta med, vädret kan jag inte påverka, vi har ingen vinter utan någon mellan årstid och det kan jag inte göra något åt.

  Det är onsdag och jag är ledig.

 Det är dags för en storrengöring här hemma så är det bara. Sen en ny färg i håret. En tur till butiken för att handla lite fräscha blommor och ja tvättmaskinen den snurrar redan.

 Jag väljer alltså att påverka det jag kan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar