lördag 8 februari 2020

Jag lever i en semester.

Läste en text hos en tjej som bor i fjällen och hur hon beskrev att hon lever i ett sportlov.

 Jo men tanken kom. Jag bor ju i en semester. Bor någon mil utanför Lysekil, inte vid havet men med 5 min ner till havet som vi kallar för sjön. 

Åker ner för ett morgondopp och en kaffe på en solvarm klippa innan jobbet, åker ner för kvällsdopp efter jobbet. När ungarna var små så "majade" vi ibland efter jobb/förskola, packade alltså matsäck och for till sjön för att plaska och fika tidig vår och kallt i vattnet men plaska i stövlar funkar. 

Kan spontan åka in till sta´n (Lysekil) för en glass och strosa på kajen när vi vill. Kan ta en tur till Smögen och äta hos Göstas när vi känner för det. Det finns människor runt om i landet som längtar till detta, som planerar och sparar för en kanske två sommar veckor som sedan regnar bort för att sedan behöva åka hem... 

Jag kan njuta av det året om. Ljumna augustikvällar, tidiga vår dagar, i vackra vinterstormar så är jag här!! 

Bra att tänka på när man ibland gnäller över att det är långt till allt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar