onsdag 20 maj 2020

Helg igen och jag saknar...

Ja så var det långhelg igen, ja inte förens imorgon då men eftersom jag har ledig onsdag så får jag en extra dag till min helg vilket inte känns helt fel. Solen skiner men det blåser kallt. träden är gröna och det blommar överallt, fåglarna sjunger och det är verkligen vår nu. 

Äntligen är vi båda helt friska efter det senaste virusangreppet, ja jag har jobbat en vecka nu och maken startade med att jobba hemifrån i måndags. Det var ett segt virus denna gång men nu är det förhoppningsvis borta. 

Testade att springa en runda igår och konditionen var obefintlig, flåsade som en astmatisk rökare, orkade bara korta bitar och fick gå  och springa om vartannat. Men jag har inte bråttom, springer bara för att må bra och att jag gillar det, inga lopp eller andra krav utan bara för att må bra. Att få börja om med att gå/springa igen är ingen fara, fåglarna sjunger och allt är vackert så vem behöver springa fort då... Långhelg igen då och vi stannar hemma. Hade tänkt oss en kortare tur till Dalsland med husvagnen men vi ändrade oss, får bli dagsturer istället. Nej det känns inte riktigt ok att blanda sig med en massa olika människor på en camping än. Om det varit som vanligt hade vi nog åkt på hundutställning denna helgen men inget är som vanligt nu, inga aktiviteter alls med hundarna. Annars brukar nästan varje vårhelg vara bokad men nu är allt inställt och jag saknar det. Saknar vännerna runt om i landet, saknar att ha ett mål med träningen....

Idag saknar jag dottern extra mycket då hon har födelsedag, 27 år sedan nu som jag blev mamma för första gången. Om jag inte minns fel var det Kristi himmelsfärds helg även då. Ja ja tiden den går och hon blir firad där hon är...

Önskar er en fin helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar