söndag 12 juli 2020

Mitt i sommaren.

Tiden den går och nu är vi faktiskt mitt i sommaren. 

Körsbärsblommorna i min header har blivit till svarta sötkörsbär som i sin tur blivit till sylt som ligger i frysen. Första gången jag hunnit ta till vara dom, ja fåglarna brukar hinna före men i år var jag snabb. Himla kladd att få ur kärnorna men det gick och sylten blev god. 

Igår var vi och plockade en sista hink med jordgubbar som också blev till sylt. Vi plockade för några veckor sedan också då när självplocket startade, de gubbarna delades och frystes för att ha till vinterns smoothies och gröt.

Ja jag gillar att samla av naturens goda för att stoppa i frysen, är en liten Ekorre där. Nu mognar blåbären i skogen och det är gott om dom i år så det blir nog några skogsturer... Jag gillar att plocka bär, det är som meditativt att bara strosa runt och plocka, tyst och stilla i skogen man kan tänka i lugn och ro utan att bli störd, eller inte tänka alls bara vara. Ingen som ställer frågor som kräver svar, inga bilar eller andra ljud än skogens egna. 

Jobbar en vecka till sen ska jag vara ledig, göra ingenting och bara vara.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar