torsdag 18 januari 2024

Vad jag längtar efter.

 

Jag längtar efter färg är så otroligt trött på vitt, grått och svart i sina olika nyanser. 

Vill ha GRÖNT, älskar grönt och mina ögon saknar det, det hjälper inte att klä mig i en grön tröja eller se på gröna bilder jag vill vara omgiven av grönt.

 Jag längtar efter skor! 

Ja att kunna hoppa i ett par joggingskor eller converse eller ja bara något som inte är kängor och gå ut på vägen utan att vara rädd för att halka. 

Längtar efter att bara kunna gå ut här hemma eller med barnen på jobbet, bara gå ut utan 3 lager kläder som tar en evighet att ta på och av. 

Längtar efter att bara ta en skjorta, inte planera med underställs tröja som ska på under men av inomhus då det är varmt inne men frys kallt ute. 

Jag längtar efter en lätt solbränna så jag inte ser ut som ett dygnsgammalt lik när jag ser mig i spegeln. 

Längtar efter att köra med sommardäck på bilen på torr asfalt, inte behöva gå ut en halvtimma tidigare för att skrapa rutor och värma upp bilen, planera inbromsningar 1km innan för att inte sladda ut i gatan..

 Ja jag är helt enkelt trött på vinter nu och då är vi bara i mitten av januari..... Jobbade 2v sen kom första viruset, en dunder förkylning och sen en nerv i kläm i ryggen, typiska vinter skador. Inte så kul men jag är glad att jag bor som jag gör och kan ta hundarna upp i skogen för motion och rastning, ja bara i nedre delen av skogen där inga djur rör sig för där kan hundarna vara lösa. 

Glad att jag har ett varmt hus att boa i och mat på bordet, kunna vara hemma och vila bort viruset och töja nerven ur kläm. 

Och för varje dag som går kommer vi en dag närmare våren med snö som smälter i droppar från taket, en sol som värmer och fåglar som kvittrar, en dag i taget bara så ska det gå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar