onsdag 9 juni 2021

Skillnad.

Var hos min Osteopat Jimmy igår och fick alla spänningar i bröstkorgen/ nacken behandlade och vilken skillnad det är idag. All irritation, all ilska, all oro, ja allt är borta och jag känner mig mjuk och snäll i hela mig.

 Ingen stress, ingen press allt känns bara lätt och bra nu. Visst har jag ont i alla ryggens muskler, behöver en mjuk kudde att luta mig mot i sängen men annars känns allt så lätt. Att andas ner i hela bröstkorgen, att röra armarna, vrida på nacken, ja allt känns så lätt.

Man märker inte hur mycket man bär i sin kropp förrns det är borta.

Detta år, ja vi räknar typ skolår sedan augusti förra året har varit tufft. Spänningar har byggts upp utan att jag riktigt märkt det. Tungt på jobbet och ryggskottet med följande ständig värk, ingen fysisk träning att tala om, pandemi isolering osv har satt sina spår i min kropp utan att jag riktigt tänkt på det.

Men i onsdags förra veckan låste sig alla muskler i röstkorgen igen och jag bokade en tid hos osteopaten.

Behandling igår kväll som var tuff men vilken skillnad idag. Känns som om allt bara runnit av mig och är borta. 10 timmars ostörd sömn det var länge sedan, att inte vakna vid 4 med huvudet fullt av tankar det känns bra. Och idag är jag ledig det känns bra.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar