lördag 23 december 2023

Tyst det är i huset....

 

"Nu är glada julen slut slut... eller Midnatt råder tyst det är i huset...." 

Ja så kan jag beskriva min känsla just nu. 

Jag som skulle sovasova tills jag vaknade av mig själv vaknade 04.45 i och för sig av mig själv men hade väl kanske tänkt jag skulle sova lite längre.. 

Jo men nu har vi firat jul i nästan en vecka och ja en vecka innan jul därför känns julen slut nu även om den annars egentligen startar idag "lille julafton".. Dotter och barnbarnet kom förra lördagen, vi hämtade dom på Landvetter och den lilla for in i famnen för en stor kram, känslan var mmm .. härlig vi har inte setts mer än på messenger sedan augusti. Hon är nu 17 månader och börjar prata en blandning av svenska och franska, älskar djur och ja hundar så glädjen var stor när vi kom hem till hundarna, de var mer favoriter än mormor och morfar. Varje morgon hälsades dom med vinkning och puss på nosen. Den unga hunden tycket att det var toppen med denna glada unge, den gamla var väl inte så imponerad, tyckte nog de mest var i vägen och tog hans plats i soffan, lät mycket och var allmänt störande.. Våra hundar är inte vana vid barn men det gick bra, den gamle fick vara ifred och den yngre fick vara med i lagom dos. 

En härlig vecka fick vi, lite trist att snön regnade bort och dimman kom men i torsdags kom snön tillbaka och igår hann vi med en tur i pulkan, hon var inte så imponerad av snö, svårt att gå i och kallt.

 Julfirande med hela vår lilla familj i torsdags med julbord men utan tomte och paket, de får köpa sina julklappar hemma i Frankrike, en peng till det de vill ha funkar bättre när man flyger, julbord med det vi alla gillar och sen rester av det till lunch igår så nu är i alla fall jag nöjd på julmat. Sonen hemma på besök och svärmor, så mysigt med båda ungarna i kökssoffan med den lilla i mitten på en kudde. 

Så igår var det dags, for vi till Landvetter igen och vinkade farväl, en härlig vecka har vi haft.  God mat mysig samvaro, båda barnen hemma tillsammans det är allt jag behöver. 

Den unga hunden saknar sin kompis och letar lite, den gamle suckar belåtet från sin plats i sin soffa ;) Kanske packar vi och åker till husvagnen nu eller så... Vi kan bestämma själva hur vi njuter ledigheten men visst var det skönt att sova en hel natt utan att bli väckt av den lilla, den tiden är förbi.. 

GOD JUL till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar