fredag 5 januari 2024

Dags igen...

 

Ja nu börjar det närma sig vardag och jobbstart igen, ledig sedan 16/12 men på måndag drar det igång. Bara fredag idag och 3 dagar kvar men det är dags att väcka upp kroppen och knoppen, det tar några dagar att komma igång. 

Har totalt stängt av allt som är jobb nu under ledigheten vilket var välbehövligt. 

Hade många planer på vad jag skulle få gjort nu när jag äntligen var ledig men jag tror inte jag gjort något av det vilket är bra. 

Planer som görs när jag är uppe i varv brukar vara orimligt jobbiga nämligen och om jag ska göra allt det så blir det ingen vila och vila är faktiskt vad jag gjort. 

Vilat och kopplat bort. 

Men nu är det dags att så sakta börja koppla på igen men att försöka göra det på ett rimligt sätt Ingen stress ingen press. 

Städa huset lite kanske, gå igenom kläderna, kanske öppna jobb boken jag skulle läsa, fundera över vårens planer även om våren just nu känns avlägsen, vi har snö och minus 15 här vilket är svinkallt för att vara här på västkusten. Kanske ska jag starta bilen och se om den vill fungera igen... 

Ser många listor och sammanfattningar av året som gått men nej jag tänker inte göra det. Det var som det var och många skriver att " Jo men nu kan det bara bli bättre" jag vet av erfarenhet att så är inte alltid fallet, det kan bli värre .... 

Vad jag hoppas på och kommer jobba för är balans och återhämtning i vardagen för livet blir som det blir -23 eller -24 spelar liksom igen roll, shit happens bara att ta tag i det...men med kraft och energi så går det mesta att lösa en sak i taget....

 Nu ska jag strax gå ur den varma sängen och starta dagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar