tisdag 30 april 2024

Och plötsligt var det Valborg...


 Tiden rusar fram känns det som och vart tog April vägen? 

Solen strålar och vissa dagar värmer den.

 Ja efter en lång lång, kall kall och snöig vinter så är det idag Valborgsmässoafton hur hände detta.. 

Det börjar bli grönt och det surrar sömniga humlor, det vimlar runt fjärilar, ja det är riktig vår nu och hipp hopp så kommer sommaren.

Det känns skönt det gör det och jag behöver sakta ner takten och bara njuta nu ett tag känner jag, det är kul och inspirerande att jobba med unga kollegor men det tar energi, de är i starten av sitt arbetsliv och jag är i slutet, de har så mycket energi tror att allt ska göras nu  och jag vet att vissa saker tar tid, behöver mogna och inte är så allvarliga. Jag har också rusat runt en gång i tiden men vet nu att man inte behöver det, lyssnade jag på de äldre? nja nej antagligen inte så jag lutar mig nog tillbaka och tar det med ro, att rusa fram är inte till nytta. 

Valborg ja, den dag då ungdomens minnen tar lite extra plats i tankarna. Den dag då vi gjorde så mycket kul, festade rejält och livet lekte, nu tror jag att ett glas vin i min trädgård blir kvällens firande, lyssna på fåglarna och bara ta det med ro, det är ganska så skönt att bli lite äldre men ha många roliga minnen att se tillbaka på!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar