fredag 30 april 2010

Jo tack, jag mår bra!

Det har nu gått några dagar och jag mår bra, oförskämt bra faktiskt. Fick mig en förklaring till det  för en stund sedan.

När jag åkte från Sahlgrenska fick jag med mig 4 små vita påsar med piller. Det var penicillin, panodil och två andra som jag inte riktigt visste vad det var. När jag fick dom på avd så var jag ganska trött och inte så lite illamående, så jag lyssnade väl inte så noga utan läste på påsen när jag kom hem. På den ena stod det morgon och kväll och på den andra, vid behov! Namnet kände jag inte igen men tyckte mig minnas något om inflammations hämmande! Så jag tog, morgon och kväll... Gick som en duracell kanin här hemma igår, helt smärtfri och med massor av energi!! Perfekt!

Googlade i morse dessa piller ;) " starkt beroende framkallande smärtstillande narkotiskt preparat" Tur jag inte tog dom som hette "vid behov" också...Då hade nog familjen låst in mig..
Ja nu är pillren förpassade långt in i medicin skåpet, jag har hellre lite ont än är drogad. fast jag har inte så hemskt ont, är mest stel i alla muskler.

Har svårt att räta ut mig helt vilket gör att kotorna i ryggen åker snett, gör lite ont men det går över, kan inte göra mina sjukgymnast övningar för ryggen eftersom jag då måste lägga stor tyngd på armarna och det får jag inte...tror det kallas ondcirkel ;)

Vet fortfarande inget om hur operationen gick, har inte fått prata med läkaren som gjorde den och inget läkarintyg. Ringde i går och intyget ska komma på posten och information får jag vid återbesöket den 12e, dränaget sitter kvar och rinner fortfarande ganska mycket får nog ta det i helgen.

Ja så är det med mig, ganska bra efter omständigheterna ;)

Helena.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra!
    Kom just att tänka på...Du är den första av bloggarna, som jag har följt sen jag startade min blogg. Lite kul att vi hänger kvar!
    Ha en kul Valborgsmässoafton!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera