tisdag 31 januari 2012

Funderar på hur det varit…

IMGP3439 (640x425)
Åter till valen man gör i livet.
Saknar idag alla vänner från den tiden när jag bodde i Örebro eller hemma som jag fortfarande säger, mest alla vänner från hundklubben. Örebro Brukshundklubb, där jag i stort sätt växt upp. Mina föräldrar var aktiva där redan när jag var 8-9 år kanske.. Dit jag åkte för att fika mer än träna Blinkar gemenskapen var stor, olika grupper som tränade tillsammans och som vi tävlade… med olika resultat men alltid lika roligt. Det blir inte på samma sätt när man flyttar, även om jag snabbt sökte mig till brukshundklubben här så blev det inte det samma.
Ja jag saknar det, saknar människor som känt mig alltid, människor som jag har en historia tillsammans med.
Ångrar jag att jag flyttade?
Nej det gör jag inte, då hade jag aldrig mött maken, fått dessa underbara..hmm.. ungar Blinkar så nej jag ångrar inte flytten men saknaden är stor  vissa dagar.
Och visst kan jag fundera över hur det blivit om jag inte flyttat. Vad hade jag gjort då som jag inte gör nu, hur hade det blivit..osv. 
Men om jag funderar en stund över de saker som påverkade mig att göra valet, så ångrar jag absolut inte att jag flyttade, nope, inte alls Ler
Ha en solig fin dag och njut av livet som det är…
Helena.

2 kommentarer:

  1. Minns igår, lev idag, dröm om morgondagen!Kram Gun

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att sitta och fundera en stund över livets kringelkrokar.
    Ha en fin ny vecka nu!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera