söndag 8 april 2012

Lyckopiller!!

IMGP4596
Bästa lyckopillret som finns, att vara ute i ur och skur med hundarna. Dessa hundar som varit med mig genom hela resan, som snällt legat vid min sida när jag haft ont eller varit ledsen, en varm nos mot kinden, dessa ögon som säger “du å ja matte”… Dom som staplat, traskat och velat runt med mig i skogen varje dag. Inte fort, inte långt, vissa dagar bara en liten bit upp, alltid lika glada för det vi gör. Som de dagar när jag inte orkat, snällt gått ut i trädgården och kissat, för att sedan ligga hos mig. Ja bättre lyckopiller finns inte. Och enda biverkningen är lite lera på golvet, hundhår i maten Blinkar…. och idag, en lätt solbrynt rosa röd näsa!
Men hundar och träning kommer dessutom fina vänner också guld värt, de som haft träningar nära bilen ibland när jag bara orkat gå en liten bit och när jag gjort lite med min Tish så har jag suttit där och tittat på. I början orkade jag inte ens stå upp i tio minuter utan jag fick sitta eller ligga i gräset. Men så mycket energi dessa träningar gett mig, inte fysiskt kanske men mentalt, att komma ut och prata lite vanligt..
Jag märker nu vilken skillnad det är, nu orkar jag hela tiden Blinkar tjatar som bara den på allt och alla Ler
Idag har vi varit i Färgelanda och tränat en härlig dag med solsken, korvgrillning, massa prat och fin träning och jag är bara lite trött nu, det går framåt!!
Önskar er en fortsatt fin påsk, Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar