torsdag 5 april 2012

Så firar vi..

2011_0421blasippor0039
Så var det nu påsk igen, den bästa högtiden, tycker jag.
Vi tar det lugnt, äter gott, njuter av det förhoppningsvis vackra vädret och bara har det bra. Inget farande hit och dit, inga presenter att stressa runt och handla. Nej bara lite extra god mat och godis.
Ganska skönt nu när ungarna är stora och vi inte behöver fara runt och lämna påskbrev, eftersom vi bor en bit utanför samhället fick vi köra dom. Nej nu blir det bara ha det skönt..
Det blir lamm i år också, jag har aldrig förut testat lamm men förra året tjatade maken så vi slog till. Det var jätte gott, till min förvåning får jag säga, hade nog lite fördomar om detta kött, utan att egentligen ha testat Blinkar
Lite blandad påskmat på påskafton, ägg och sill och småvarmt, när jag frågade dottern vad vi skulle ha, sa hon, samma som till jul kanske. Och så är det, det blir samma som till jul, brukar även ha påskskinka men inte griljerad.
Har nu skickat maken att handla, det är svårt i affärer med mycket folk, jag blir lite ostadig och får svårt med koncentrationen, så jag delegerade denna uppgift, inget svårt val faktiskt. Tänk så många saker jag alltid gjort själv utan att egentligen behöva… det blir billigare när han handlar också, eftersom han bara köper det som står på listan.
Min kamera är fortfarande på lagning så blåsippebilden är från förra året. Jag saknar den väldigt nu..Ledsen
Ha en fortsatt fin Skärtorsdag, Helena.

3 kommentarer:

  1. Det låter som en bra påsk tycker jag. jag håller verkligen med dig om det där att det blir billigare när mannen handlar. Konstigt!! :o)
    Tack för dom fina orden i kommentarssvaret hos dig!
    Ha en riktigt skön påskhelg nu!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är konstigt med det där lilla extra som alltid slinker ned när man handlar...;)
      Kram Helena.

      Radera
  2. Hej och tack för den fina hälsningen hos mig!

    Så fina ord du skriver och väldigt tänkvärt. Fastnade speciellt för det där om hur man har det och hur man tar det :-)

    Glad påsk önskar jag dig!!!

    Kram

    SvaraRadera