torsdag 12 april 2012

Tar det med ro…

Hittar ingen bra bild idag, börjar bli tråkigt utan kamera Ledsen
Har haft några låga dagar nu, dagar när kroppen inte vill något alls. Vädret har varit uselt vilket är väldigt skönt, det är lättare att vila totalt när regnet öser ned och stormen piskar mot fönstren.. Det har kommit mängder med regn.
Det har tagit mig lång tid att komma till ro med och acceptera att vissa dagar så går det inte, då vill jag inget alls. I början stressade detta mig något enormt men nu går det bra. Jag har lärt mig signalerna och om jag pressar mig såna dagar då kommer det surt efter, värk och elände men om jag tar det lugnt så går det över. Det är ganska typiskt efter en långhelg, jag vill vara med familjen, göra saker, umgås men det tar energi.
Nästa vecka blir det nog det samma kan jag tänka, vi ska på hundutställning i helgen och då går det energi. Vi tar med husvagnen för jag behöver någonstans att vila mellan varven, brukar ta en stund i taget för att sedan vila. Har bestämt mig för att nu blir det sista eller näst sista vi ska till Värmland nästa helg men sedan är det slut åkt på dessa utställningar, visst kan det vara roligt att träffa likasinnade men vi har hållit på nu i många år och resultaten är väl inte något att skryta med, så nu lägger vi av det finns roligare saker att lägga pengar på. Varken jag eller hunden tycker det är kul längre!!
Det är också en sak som jag märkt mer och mer nu, saker som jag förut bara måste göra, är inte lika roliga längre. Kan bero på att min drivkraft ändrats, från prestationsbelöning till, ja jag vet inte vad som driver mig längre, inget alls kanske, bara att ha det bra och njuta av livet som det är Blinkar
Ha det bra, Helena.

1 kommentar:

  1. Man får bara lära sig att göra det som betyder mycket och som man mår bra av! och lyda kroppen.. thihi säger jag som däckar emellanåt..

    önskar dig en skön helg
    kram wi

    SvaraRadera