tisdag 26 februari 2013

Våren är här…

IMGP7227 (640x425)
Den ligger och lurar nu i utkanten, bara väntar på rätt läge kan man säga!
Strålande sol har vi haft nu i flera dagar, snön är borta, massor av is är det på vägar och stigar men det ligger något i luften, en doft, en känsla en aning om att våren är här.
Fåglarna vet det, de sjunger och kvittrar hela dagarna. Solen värmer i ryggen när jag går över bergen, den värmer i ansiktet när jag stannar och sätter mig på en sten. Den värmer i ansiktet när jag sätter mig i lä bakom grannens garage med min kaffe kopp.
Visst är det fortfarande minusgrader, ganska många på nätterna men sen fram på dan då blir det plus och isen smälter i kanterna för att sedan frysa till igen, just som det ska vara om våren.
Och visst kommer vi att få flera omgångar med snö och is men det blir inte det samma som i dec-jan, det kommer snart att försvinna igen.
Ja den här tiden på året är härlig, förvår kanske man kan kalla den, när tiden går lite saktare, dagarna blir ljusare, sen när våren kommer på riktigt brukar det gå så fort, vips så är det varmt på riktigt och blommorna kommer, då vill jag stanna tiden en stund och bara njuta men nu kan jag ta det med ro och se solen igen!
I morse var det ljust redan när klockan var 7!
Nu har jag en dunder förkylning som rasar runt i kroppen, huvudet värker och allt känns ganska jobbigt men jag ser det som en utrensning av vinterns mörker och spindelväv, hela jag renas inför våren Blinkar Sen är jag frisk och fin igen….
Önskar er alla en fin dag!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar