onsdag 8 maj 2013

Att lära sig något nytt!

032 (425x640)
Att lära sig något nytt tar enorma mängder med energi, när det dessutom kräver total koncentration och fokus då tar det ännu mer.
Det är kul med rehaben, det är massor med nya saker och människor.
Men att jag skulle bli så totalt slut av Qi-gong, det hade jag inte trott, denna tysta, lugna aktivitet… den kräver total koncentration, rörelser som är nya och ska utföras sakta och med fokus på andning och kroppshållning. Jag blir inte fysiskt trött utan snarare psykiskt, att fokusera så totalt i en timma tar energi.
Att sedan gå ifrån att vara här hemma med invanda aktiviteter, tillfälle till vila när som helst till full aktivitet det är så tröttande, när läkaren och andra inblandade pratade om återgång i arbete, då gällde det några få timmar i veckan till att börja med men denna rehab då var det bara att köra på?? 4-5 dagar/v, a´ 6-8 timmar med minst en timmas hård fysträning det räknas inte?? Sedan minst 30min pulshöjande aktivitet när jag kommer hem och läxor i olika ämnen det räknas tydligen inte. Jag likställer detta med att arbeta minst 75-80%, kanske inte så konstigt att kroppen inte riktigt svarade idag …. nej jag får börja sortera detta går inte, visst är det roligt men…
Så idag hoppar jag över fm föreläsning om träning och går bara på em stresskola, jag känner att jag börjar lära mig nu, att sätta stopp och själv avgöra vad som är viktigt och att vara rädd om mig själv.
Önskar er alla en fin dag och njut av sol och värme!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar