tisdag 16 juli 2013

Oj oj!

038
Ja nu var det ett tag sedan!
Här är nu vackert och varmt igen, har varit i 10 dagar nu och då blir inte mycket bloggat.
Vi har varit en sväng till Sunne (hundutställning förstås) det var då det vackra vädret kom. Vi stannade en dag extra och besökte Mårbacka, lika fint som vanligt men mindre, ja inte huset men trädgården blir mindre för var gång jag är där, lite synd, dessutom tog de betalt för att gå in, förut har det enbart kostat om man ville se huset och gå på tur inne men nu kostade det att bara vara där, lite tråkigt…
På vägen hem åkte vi rakt över kan man säga och landade på Läckö. Jag brukar försöka komma dit en sväng varje sommar för att se utställningen de har på slottet. I år var det otroligt vackra natur foton av Mattas Klum, har ni vägarna förbi så se den!! Och den vackra trädgården förstås. De har även byggt klart Naturrummet nu, ett hus som var väldigt vackert, smälter in i
naturen så fint och med olika saker att göra, mest för barn tror jag som har med naturen just där att göra. var bara inne en snabb sväng så jag vet inte säkert. Tråkigt nog hade de gjort om den fina restaurangen som låg i “stallet” till café och flyttat matserveringen till Naturrummet. Höga priser nu och lite tråkig mat, synd!
107 (425x640)
Hem och vände i stort sätt… i torsdags packade vi och drog till Tvååker mellan Varberg och Falkenberg, (hundutställning förstå) tvådagars utställning denna gång. Vi har varit där en gång tidigare, det var då bilen gick sönder Ledsen men nu gick det bra. I år låg vi på utställningscampen, bara hundar, hundar och hundfolk över allt, himla kul, vi var fler härifrån som åkte så det blev mat och tjat i flera dagar Blinkar men det tog ut sin rätt sedan. På lördagen var jag så trött, så trött många dagar med roliga aktiviteter och upplevelser. Det blir ofta så att när jag mår bra och har roligt så glömmer jag bort den viktiga vilan, jag kommer nog alltid att behöva ta pausar  emellanåt men har fortfarande inte fått ordning på att komma ihåg, skulle behöva en “ mat och sov klocka” som på minner mig.
nu är jag dock tvungen att ta mig i kragen och ta det lugnt, fick in en hundtand under nagelbandet i lördags när jag visade hund på utställningen, sån´t som händer när man 2matar” fram en fin hund, de gnager lite extr och pang så spricker nagelbandet inget konstigt alls, brukar skölja av med vatten och sätta plåster på bara. Men denna gång kom nog en liten bakterie ner som satte sig i leden som svullnade så nu är det antibiotika och vila som gäller i tio dagar, inget kul alls. Så  nu ligger jag i hängmattan och lyssnar på ljudböcker Ler
Hoppas ni har det bra i sommar värmen!
Helena.
ps, för de som vill ha resultaten från hundutställningarna så finns de på hundarnas blogg ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar