tisdag 5 november 2013

Hur gör ni?

Gick just med i en grupp på face-book som heter “Handla lokalt i Lysekil” ett bra initiativ att starta en sådan grupp tycker jag.
Meningen med gruppen är att sprida olika erbjudanden som lokala företag/ privat personer har. Nätet är ett bra ställe att få veta vad som är på gång, speciellt om man som jag bor på en liten ort. Alla kanske inte har möjlighet att annonsera sina erbjudanden i lokalpressen och då är en sådan grupp bra.
För mig är det en självklarhet att handla lokalt, det är viktigt att vi kan ha service och öppna affärer här även på vintern eller under lågsäsongen. Men om alla handlar på stora köpcentret i Uddevalla eller kanske på nätet då fungerar det inte. Visst kanske utbudet av varor är större på  både nätet och köpcentret men om alla ska sitta hemma och klicka eller gå på Torp och handla då dör våra samhällen, då blir det spökstäder och det vill vi väl inte?
Jag tycker julshopping i Lysekil är mysigt, staden är liten men allt man kan behöva finns där, man möter bekanta i alla affärer, tempot blir lägre och man tar sig tid att prata med alla. Servicen är bättre, alla försöker på alla sätt att ordna så man får det man vill ha, enkelt att byta om det blir fel eller få hjälp om något inte fungerar som det ska. Ja för mig är personlig service värt mycket!
Visst är det kanske billigare att handla på nätet eller i affärer som ingår i stora kedjor men jag är beredd att betala den krona mer det kostar att handla lokalt! Är du??
Ja så känner jag!
Önskar er alla en fin dag!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar