torsdag 7 november 2013

Lyssnat färdigt!

jungfrustenen_-_mortimer_1-mortimer_michael-23549533-2160520284-frnt
Ja nu har jag lyssnat färdigt på Jungfrustenen, tog den sista cd´n när jag kämpade på träningscykeln igår kväll. Så mycket lättare det går att cykla när man har något spännande i lurarna.
Jo den var bitvis spännande denna bok. Men också ganska rörig, med olika personspår att komma ihåg både i nutid och dåtid, olika händelser och personer som har haft stenen i sin ägo.  Det är stenen som är huvud objektet i boken. Ida som huvudpersonen heter får den av en man på Nobelfesten och sedan händer en mängd möjliga och omöjliga saker…. Ska tydligen bli en serie på sex böcker allt som allt.
Den har jämförts med “Dan Browns” böcker och jo visst finns det likheter men det blir lite för många olika saker i den tycker jag, för många olika “spår” den blir rörig. Och den slutade mitt i, antagligen för att väcka intresse för nästa bok. Ett ibland bra sätt att få en att längta och vänta på nästa men i det här fallet så blev det ett, jaha nu var den slut, undrar vad jag då ska lyssna på….
Rekommenderar jag den då… nja…tror man att den ska vara som en svensk Dan Brown så blir man nog besviken. Vill man ha en tjock bok att krypa upp i soffhörnet med en regnig dag så, låna den på biblioteket!
Så tycker jag om denna bok!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar