onsdag 20 november 2013

Man lär så…..

morgon 011 (425x640)
Ja  det gör man, man lär så länge man lever och lär man sig inte första gången så kommer det igen och igen….
Vaknade väldigt tidigt i morse med en blixt och dunder huvudvärk, stel nacke och stela axlar.
Första tanken blir att aj oj nu har jag legat konstigt i natt….. men så kom jag att tänka på vad jag gjorde igår..
Vi plockar runt i butiken för jul skyltningen nu, många saker som ska byta plats eller läggas undan för att nya saker ska upp, det är så roligt och blir så fint.
Men hur var det nu med att ta det försiktigt och kanske gå två gånger i stället för att lyfta tungt att inte ha så bråttom och vara så tidsbesparande på bekostnad av kroppen..
Att kanske inte säga – jag tar det….
Jo jag tog en stor tung bricka med saker på och lyfter det i en tokig vinkel, istället för att plocka ned sakerna i en kartong och sedan ta brickan, ja då kände jag inget mer än att det var för tungt och jag satte ned det på golvet och gick två gånger men skadan var redan skedd. Fast det är ingen skada på det viset, bara ytterligare en påminnelse om att stålkvinnan inte är 20 och vältränad längre Blinkar en muskel spänning bara som går över med lite vila och omtanke, tur jag är ledig idag och kan ta det med ro.
Önskar er alla en fin dag!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar