måndag 6 januari 2014

Om röda dagar tycker jag mycket!

005 (425x640)
Tänkte lägga ännu en grå och stormig bild här men ångrade mig.. visst har vi storm idag igen och ösregn på tvären men jag orkar inte visa mer.
Längtar efter ljus och värme nu, inte har vi så kallt men det är ruggigt…
Det är skönt med röda dagar tycker jag, att alla i familjen kan ta det lugnt och koppla av, sova länge på morgnarna, äta frukost sakta och lugnt och sedan bara vara hela dagen. Jag börjar lära mig det nu, att bara vara, det har tagit lång tid men nu går det. Jag kan ligga kvar i sängen länge med kaffe koppen. Jag kan gå från frukostbordet och rakt in i soffan med en bra bok eller bara slö titta på tvn utan att må dåligt, ett stort steg för mig!
Jag har övat massor nu i julhelgen!!
Sista extra röda dagen innan påsk nu och vi njuter i fulla drag, att vi sedan fick kliva upp mitt i natten för att hämta sonen i Uddevalla ( det går ingen nattbuss på söndagar) det gjorde inte så mycket när vi var lediga idag.
Nu har jag tillbringat en stund med att rensa i skafferiet, slängt halvtomma paket med mjuka kex, hällt ut glöggslattar… osv. Det blev så tomt så…. Mitt nyårslöfte om man nu kan kalla det så, var att ta en vit månad nu i januari, inget godis och ingen alkohol. Det kändes i hela kroppen då på nyårsafton att det blivit för mycket av det goda. Mina leder svullnar och värker av för mycket socker, ja hela kroppen kommer i olag… julen är en helg då jag tillåter mig att frossa i allt som är gott och så ett par… hmmm… glas vin till det.. men nu är det stopp och det går bra. Känner inget sug efter något.. ja kanske en massa frukt och färgglada grönsaker då Blinkar
Önskar er en fin trettondag och en trevlig start på veckan!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar