fredag 14 mars 2014

Trött…

Letar i datorn efter en bild som passar till denna text men finner ingen, för en bild av mig just nu skulle nog få de flesta att sätta morgon kaffet i vrångstrupen Blinkar 
Trött ja… man kan vara lite lagom morgontrött och så kan man vara så här som jag är nu..
Somnade vid niotiden igår, ja jag var otroligt trött redan igår kväll, kämpade för att hålla mig vaken, ville se “Berg och Meltzer i Amerika” men fick ge upp, det får bli att se reprisen eller på någon kanal på datorn.. Stensov sedan absolut hela natten, tills sonens klocka drog igång vid sextiden men kunde inte ens då vakna ordentligt, var sedan tvungen att dra mig ur sängen strax för sju för att köra “mammataxi” till bussen, ingen bra bilförare då inte men vägen är kort och ingen större trafik..
Sömnen ligger fortfarande som en klibbig hinna i hjärnan och kroppen är seg och stel.. Tänk vilken tur att jag ändrade tiden på jobb igår, skulle varit där mellan 9 och 14 idag men då yr.no visade sol på fm och regn på em så ändrade jag tid, regnar det så kan man ändå jobba.. Blinkar eller?
Varför blir jag då så här trött ibland. ja det är väl en reaktion på ökad tid på arb (20 tim/v nu), att jobba fm tar mer energi än em, när solen lyser är jag mer ute både på jobb och hemma, mycket trevligt folk ute och jag pratar med allt och alla Blinkar hur kul som helst men det tar energi. Att sova tungt som jag gjort i natt gör det svårare att riktigt vakna men samtidigt behöver jag vilan… så det är helt ok, nu har jag förmiddagen på mig att riktig vakna..
Önskar er alla en fin dag med sol och värme!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar