torsdag 8 maj 2014

Ännu en stolpe borta!

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Sonen klarade igår uppkörningen så nu har båda mina barn körkort. Ja tiden den går och ungarna växer, de små visparna har blivit unga vuxna med med drömmar och planer. Det har varit en del gupp på vägen och det är många gånger som föräldrahjärtat har suttit i halsgropen, just så som det är att vara förälder. Det är ingen dans på rosor, inte hela tiden att vara förälder, det gäller att ha is i magen och lita på att allt blir bra. För man vet inte förens de blir stora om man gjort rätt eller fel.
Men nu rullar bilen( min bil) till skolan med sonen vid ratten och jag tänker att, vilken tur jag köpt mig en ny cykel och hjälm … att se lyckan blänka i hans ögon när jag frågade om han ville ta bilen till skolan eller bussen och han sa – jag kör gärna idag, det är värt mycket..
Helena.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt!!! Vilken känsla att få ta bilen till skolan!
    Cykel är inte att förakta :)
    /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men man blir ruskigt trött i benen och får taskig frisyr av hjälmen ;) //Helena

      Radera