fredag 9 maj 2014

Jag önskar…

Ja jag önskar jag bodde i Skåne, samtidigt som jag är tacksam över att inte bo på norska västkusten…
Jag jag fick ju ta cykeln till jobbet igår. Det är inte långt bara en bit över skogen och så, typ 1,5 km men det är inte platt här hos mig, (därav skåne) det är tungt att cykla i långa uppförsbackar. Jo men vissa folk går av sin cykel då och promenerar upp för backarna, )för nytillkomna läsare kan berättas att sådan är inte jag), jag har väl cyklat i uppförsbackar sedan jag var liten.. att jag nu inte cyklat regelbundet.. eller cyklat alls de senaste 20 åren, har väl ingen betydelse??
Jag tror dessutom att de tillverkar mindre ramar nu för tiden, ni vet när man stannar vid ett övergångställe och lite nonchalant slänger benet till sidan och hoppar av med båda benen på samma sida, det går inte lika smidigt längre, benet trassla liksom in sig, ja jag nästan välte där en gång, himla pinsamt men måste bero på cykelramens konstruktion, för längre ben har jag väl inte fått?
Cykelhjälm har jag skaffat mig, köpte en i påskas, samtidigt som jag tvingade dottern att skaffa en och jo jag betalade hennes också för hjärnan ska man vara rädd om och en olycka händer så lätt, flytväst ville hon dock inte ha.. jo jag är hönsig med mina barn! Flytväst och hjälm tycker jag är en bra kombo när man cyklar i trafiken, värmer bra och skyddar mot vind, regn och fall men NEJ! sa hon..men hjälm kunde vara ok så jag får vara nöjd..
Hennes muttrande om frisyrer viftade jag bort, hjärnan är väl viktigare än håret… tills igår då.. Jag var hos frissan i måndags och fick en ny fräck, kort frisyr som måste stylas lite… Och jag är väl ingen hejjare på styling men igår tyckte jag nog det blev riktigt bra. Så var det då hjälmen som skulle tryckas ned på min fina frisyr….. ja ja med darrande lår och ful frisyr kom jag till jobbet och idag får jag ha min bil igen för på något magiskt sätt har nålen på tankmätaren sjunkit så sonen kunde inte ta den Blinkar Har du sett tankmätaren ? sa han när jag frågade om han skulle köra eller ta bussen!! Ja jag ser ofta tankmätaren och när den ligger mot rött, då får man tanka och det kostar mycket…
Helena.

1 kommentar:

  1. Ja, alla dessa backar.. Långa och sega..
    Kul inlägg idag, med många sanningar :)
    Är tanken tom, ja då lämnar man bilen till Mamma.. Härligt! Hahaha
    /Malin

    SvaraRadera