måndag 5 maj 2014

Milstolpar och önskningar…

041 (425x640)
Tror det beror på min numera, snart, ganska så höga ålder. En månad och några dagar till bara så är jag där… Men milstolparna som jag passerar blir bara fler och fler, tätare kommer dom också, nästan som i början av livet, då var det milstolpar som passerades och sparkades undan nästan varje år. Man lärde sig gå, sen sprang man, började skolan, lärde sig cykla osv.. i all oändlighet… Men så var det en period där det var glest mellan stolparna, livet rullade på men inte så många första gången grejjer..
Jo då i början av livet, då var det första gången saker. Numera är det sista gången saker.. snyft… Det är olika milstolpar här i livet. Det är första gången stolpar och sista gången stolpar. Första gången, ja de sparkade man ner med en lyckokänsla men sista gången stolparna de sörjer man.. nja inte alla kanske som tur är, vissa är ganska sköna att slippa, som utvecklingssamtalen man var på med ungarna, de är sköna att slippa Blinkar men skolavslutningarna i låg och mellanstadiet de var det lite mysigt…
kanske är det dags att skaffa mig några nya stolpar här i livet, det finns en massa saker som jag ännu inte testat, för har man inga stolpar kvar så får man bygga sig nya. “Bygg din egen stolpe” där kom det. Jag visste jag skulle få användning för det förslaget någon gång, (jag la fram det en gång på jobbet, då vi skulle ha aktiviteter på en föräldrakväll och kollegorna ruskade på huvudet åt mig) men det är ingen dum ide för när de naturliga stolparna är avklarade, då kan man bygga nya!
Jag kan börja studera, för då får jag en skolavslutning igen!
Jag kan skaffa mig en en hjuling, för då får jag lära mig cykla igen!
Jag skulle kunna skilja mig för att få gifta mig igen men det tänker jag absolut inte för vissa saker vill jag bara uppleva en gång i livet…..
Ja det är bara fantasin som sätter gränser och enligt min omgivning har jag en ganska så livlig fantasi….
Men önskningar då?
Ja, nu har jag kommit till den åldern då önskningarna är ganska så tråkiga. Vad vill jag ha i födelsedags present.. snälla barn det har jag, ett hus har jag också, frisk är jag .. väl.. Det jag inte har kan jag köpa mig (inom rimliga gränser)och mina gränser enligt mig, är rimliga…
Jag önskar mig lugn och ro, trevliga brev i brevlådan, sol och värme när jag är ledig, lagom mycket snö på vintern, grannar som eldar och klipper gräset när jag inte är hemma eller har hängt ut en ren tvätt, ja helt enkelt vanliga trevliga saker….
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar