onsdag 30 juli 2014

Härligt!

semester -14 027 (425x640)
Ja vilken härlig sommar vi har, nu kan väl ingen klaga?
Varma dagar fyllda med bad och slapp i hängmattan med en bra ljudbok, för inte orkar jag hålla en bok, bara slänga ner ena benet för att få lite gung räcker som aktivitet Blinkar
Morgondopp och kvällsbad, ca 20 grader i havet och inte en manet så långt man kan se. Bara det att kunna ligga i länge och simma, utan att behöva vara på helspänn för att se om man simmar in i någon svidande sak. Att slippa bli osams med badgäster som inte förstår att om man petar på dessa slemmiga saker så släpper de sina trådar som sedan flyter runt och fortsätter brännas…


semester -14 028 (425x640)
Tidig morgonpromenad med hunden och sedan frukost i skuggan med morgontidningen.
Ljumna kvällar med ett glas vin, inga myggor som irriterar, finns inget vatten kvar som de kan kläckas i!
Vilken tur jag har som bor som jag gör, nära till havet för ett dopp när jag vill. En trädgård med både sol och skugga, så jag kan välja….
Vad mer kan jag önska?






semester -14 030 (425x640)
Kanske låter lite konstigt så här när sommaren är som skönast och de flesta nog är lite avundsjuka på mig som går här hemma och bara är ledig men… Jag önskar jag hade ett arbete att komma tillbaka till..
Jag önskar det fanns ett jobb för mig som jag klarade av, ett arbete där jag kan försörja mig och hade arbetskamrater…
Det fanns en tid i livet när jag gett vad som helst för vila, kravlös vila så som jag nu har…. men det räcker nu, känns som jag vilat färdigt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar