söndag 29 mars 2015

Rensning nr xxxx…

Jag vet inte riktigt för vilken gång i ordningen jag nu rensar i mitt hem men många har det blivit genom åren.

Man kan tycka att jag borde vara färdig nu, att det skulle vara tomt på saker men så är det inte. Det jag nu tar är det som sparades för tänk om.. förra gången. Tänk om jag behöver denna sedan, tänk om, någon skulle sakna den..osv..

Sen var det ju det där med att inte köpa något nytt.

Köpstoppet som jag hade i höstas fungerade inte så bra, blev liksom med bantning, suget efter saker ökade.. som suget efter onyttigt när man bantar..

Sen gillar jag inte att slänga saker som skulle gå att använda, som x-antal vhs- filmer… men vem använder såna idag? Det finns i överflöd på alla loppisar…Det svider att bara kasta det men nu är det gjort. Blunda och hiva…

Hundarnas diplom, jag minns stoltheten när vi fick dessa men jag behöver inte spara pappret, för minnet finns kvar och det blir nya med nya hundar..

Köpstopp, ordet har mumlat runt inom mig de senaste dagarna, det är inte aktuellt längre, för genom denna rensning har jag fått avsmak för saker, det nästan äcklar mig att vi har ett helt hus fullt av saker som aldrig används. Jag blir tokig på alla saker som bara är där och flyttas runt…

Men vissa saker tar längre tid än andra att göra sig av med så det får ta sin tid men jag kommer att bli mer noga med vad som köps in!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar