fredag 8 maj 2015

Jag blir så trött på…

016 (425x640)

Reklam, reklam, över allt är det reklam.Försök se ett filmklipp på youtube, så är det först reklam, scrolla på min fb sida, så är det reklam… “Din vän gillar denna sida, klicka här”… Bloggar som är klistrade med reklam i kanterna, ett fel tryck så vips är man på en sida som vill sälja det ena och det andra.

En artikel man vill läsa, så kommer det först upp fint, sen kommer en stor ruta där man måste leta efter det lilla x et  och trycka rätt annars hamnar man på en reklam sida, innan man kan läsa det man vill..

Vi har nix för pappers reklam, väldigt skönt, inte alls lika mycket som fyller brevlådan och återvinningen längre. Men smarta reklammakare fyller nu morgontidningen med reklam blad, ännu ett sätt att kringgå hur reklam får spridas. Visst det är säkert ett bra sätt för tidningen att överleva, tjänar nog bra på att låta dessa blad få delas inuti tidningen nu när fler och fler slutar med papperstidning.

Men jag är trött på att hela tiden matas med vad jag borde köpa, att det kommit en ny modell av vad det nu är, att jag behöver en mirakelkräm för vad det nu är den fixar.. Trött på att inte kunna välja, för det känner jag är nästan omöjligt. Visst, jag kan sluta facebokka, sluta prenumerera på morgontidningen (vilket jag nog snart kommer att göra, av andra anledningar) jag kan välja att se på tv 1-2, istället för alla reklamfinansierade kanaler. Jag kan blunda för motorvägsreklam skyltarna som bländar mig i mörkret på vägen….

Jaja, det är nog åldern som gör det Blinkar

Jag orkar/vill inte hänga med i det snabba tempo som är idag…

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar