onsdag 6 maj 2015

Något av det bästa jag vet..

003 (425x640)

Jo men alltså, jag är en riktig skogsmulle. Nej inte en så´n där som sover under granar och kokar te på rötter och bôs, utan mer en så´n som gillar att bara vara ute i naturen, strosa runt och fundera, sitta på en sten och lyssna på fåglarna… Alla årstider är härliga utomhus, bara vädret är hyfsat och kläderna bra, så tycker jag.

Våren i naturen är otroligt fin. Igår kväll var jag ute och sprang i regnet, bra kläder så gör det inget med lite regn. Det var ganska varmt och ljuset mjukt, det luktade nyutslagna björkar, en groda hoppade över stigen framför mig och en räv iakttog mig en stund innan den smet över vägen, koltrasten sjöng som bara koltrastar kan. En otroligt skön runda var det.

Idag har solen skinit här hos mig, blåser lite kallare men är ändå skönt. Så jag tog en tur i skogen för att lägga ett spår till Villevalpen (som inte är någon valp längre) och bästa jag går där så ligger det en orm på stigen… Jag absolut avskyr ormar, vilken sort spelar ingen som helst roll, det är det där slingrigt ormlika jag ogillar, det räcker med en bit slang som ligger på vägen eller en krokig pinne så skriker jag och hoppar, hjärtat slår i 190 och svetten rinner på ryggen… En riktig orm ja då blir det dubbelt av allt och jag skrek högt åt den, alla fula ord jag kan och sen hoppade jag långt, minst VM i längdhopps längd för den kan säkert hoppa efter mig och sedan bita mig eller nå´t..

Jo jag älskar att gå i skogen men inte på våren och sommaren för då kan de finnas där… ormarna!!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar