söndag 3 maj 2015

plockar lite i högarna…

Nej det blir ingen bild idag, kameran har lagt av, trodde bara batterierna var slut men med nya i är den fortfarande död… Suck och trist, med både student och examen på gång så blir det nog till att investera i en ny. Denna har hängt på gärsgårn ett tag nu men med lite omvårdnad har den fungerat, nu är det nog bara slut kvar…

Igår var det hundutställning i Lidköping, inga höjdar resultat eller rättare sagt, det gick skitdåligt men jag tar med mig en hel mängd segrar på det personliga planet. Idag är jag trött, inte så mycket i huvudet som i kroppen…

Så jag går här och plockar och donar. Vi var in på iittala outlet igår och då slog jag äntligen till och köpte nya tallrikar och kaffe muggar. Vi har länge haft ett hopplock av lite olika och det är så trist. Nu blev det Höganäs mattallrikar och muggar i gråblått, så fint så. Så nu har jag plockat undan allt det gamla udda, det åker ner i källaren för i fall att sonen kanske någon gång i framtiden Blinkar flyttar hemifrån, vill han inte ha det då så åker det…

Blev lite inspirerad av en bloggutmaning jag sett, om att använda samma kläder varje dag i en månad ( ja man tvättar förstås i mellan) inget jag skulle vara bekväm i men att lägga undan hälften av kläderna i skåpet och bara använda resten ett tag det ska jag testa, så nu åker saker jag sällan använder undan och bara favoriterna får vara framme. Jag behöver ju inte ha 6 par jeans i skåpet när jag inte använder mer än kanske 3-4, skjortor som mest hänger där osv. Allt för att göra det enklare och mer överskådligt. Kanske blir det roligt att ta fram det sen och använda något “nytt” eller så upptäcker jag att jag inte behöver det alls…. Man kan ju undra om jag har några kläder alls efter alla mina rensningar men det har jag, “någon” köper nämligen nya hela tiden…hmmm…

Önskar er alla en skön söndag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar