torsdag 18 juni 2015

Visst skulle jag vilja….

semester -14 079 (640x425)

Visst skulle jag vilja bada i en skogsjö en ljummen kväll, sitta i solen och torka med myggorna surrandes runt öronen.

Visst skulle jag vilja ligga på en solvarm klippa och äta jordgubbar för att sedan simma länge i det salta vattnet utan maneter.

Visst skulle jag vilja dricka ett glas vin i den varma sommarkvällen på min uteplats.

Visst skulle jag vilja gå i shorts in på natten.

Men vi bor i Sverige med väder man aldrig kan lita på. Det är i morgon midsommarafton, här ösregnar det och är +14 grader, inte kallt men heller ingen värme. Detta är sommar, som den brukar vara, inte sommar som vi hade förra året när vattnet i havet var så varmt att det nästan inte svalkade.

Jag tröttnade på att gnälla, tog mig en barfota promenad i skogen, det var inte kallt, berget är ljummet. Det är bara att inse och njuta av den sommar vi har. Alla som går och väntar och väntar de blir nog väldigt trötta i höst. Det är sommar nu, även om inte vädret är varmt och soligt, det är svensk sommar som den brukar vara till midsommar!!

Ha det härligt och ut och njut!!! Sommaren är nu!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar