onsdag 15 juli 2015

Ute som inne?

varberg 122

Har varit iväg några dagar. Först på hundutställning och sedan flyttade vi oss till en camping i närheten. Ja när vi är på utställningen så campar vi tillsammans med en mängd andra hundägare på en åker vid sidan av utställningen. Himla bra arrangemang om man nu inte är så kräsen förstås Blinkar tre bajjamajor och en sopcontainer finns det, vatten får man hämta en bit bort. Nu har vi toa i husvagnen och vatten fyllde vi hemma så det gick fint.

Men visst var det skönt att komma till campingen, plugga in strömmen,få riktig kyla i kylskåpet som inte riktigt vill fungera på gasol, kunna ladda telefonerna direkt i väggen istället för i bilen till affären osv.. Ja dusch förstås det är otroligt skönt att kunna duscha, nu var det inte så varma dagar som förra året. Då visade jag hund i dagarna två i 35 graders värme och det utan dusch möjligheter…

Men nu var det inte detta det skulle handla om!

Nej det ska handla om hur det ser ut egentligen!!

Efter att ha promenerat runt i två av Sveriges mest kända sommar städer så funderar jag. Restauranger och affärer har planteringar utanför, vackra blomsterlådor, fina amplar osv.. men de flesta växter är halv döda och ser allmänt trista ut! Varför är det så?

Kommer jag till en restaurang där det står två stora krukor med döda palmer vid entrén, inte går jag in och äter där. En glass kiosk med en blomlåda full med halvvissna pelargonier, inte lockar det mig till köp!

Nej, jag får liksom för mig att där inte finns någon omsorg på dessa ställen, ingen som bryr sig om helheten, hur det ser ut, samma sak om det står disk på många bord, flyger runt servetter på utsidan, är fulla papperskorgar och allmänt rörigt omkring. Visst förstår jag att de har fullt upp med att göra men den allmänna trivseln tycker jag är viktig.

Kan det vara så svårt att vattna lite varje morgon, plocka bort vissna blommor, byta ut eller helt ta bort krukor där växterna dött, hellre en entré utan blommor än en med döda blommor, så tycker jag!!

Och solen den skiner fortfarande här hos mig, ganska varmt är det också!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar