söndag 30 augusti 2015

Höst…

019 (640x425)

Snart är det dags, snart kommer löven att bli vackert färgade, snart kommer första frosten Blinkar

Inte än men snart är det höst. Här hos mig är det fortfarande soliga varma dagar, i solen är det varmt men i skuggan fins ett bit i luften, kvällarna börjar bli mörka och kyliga, morgnarna är dimmiga och vackra. Var på shoppingtur med dottern förra fredagen, alla affärer börjar plocka fram tjocka gosiga tröjor och halsdukar i murriga färger, sommarkläderna hänger på rea-ställen och ser lite trötta ut. och, ja jag tycker det ska bli skönt med höst, skönt med långa eftermiddagar i soffhörnet med en bra bok, tända ljusen på kvällen och bara boa in sig ett tag. Sommaren har varit härlig, visst tog den tid på sig innan den kom men här har varit fint, ingen större värme kanske men badat har jag och solat och haft det bra.

Nu ska det bli skönt att plocka ned sommargardinerna, tvätta fönstren rena från flugskit, ta undan de skräpiga pelargonerna och köpa nya fina blommor till köket, snart ska det göras men inte riktigt än.

Snart ska sommarkläderna plockas undan, det som känns färdig använt ska rensas ut. Köpte mig ett par nya svarta jeans igår, tror det är det enda jag behöver komplettera med i garderoben, maken köpte nytt ullunderställ och ullsockar till mig när han var i Norge i somras så nu är jag redo för hösten och vintern, snart är det dags för långbyxor och strumpor varje dag, snart men inte riktigt än Blinkar

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar