onsdag 16 september 2015

Dags igen!

viltspårspokalen 009 (425x640)

Munnen har läkt nästan helt, jo jag har fortfarande en grop i käken där tanden satt men den gör inte ont längre, är mest bara irriterande när jag ska äta. Penicillinkuren är avslutad och allt verka vara som det ska, så nu är det bara att ta tag i resten…

Ja nästan tre veckor av sjukdom och smärta sätter sina spår. Jag har tappat mina hyfsat bra matvanor. Hade ingen större matlust när värken var som värst, skulle dessutom vara fastande en timma innan eller två timmar efter intagen medicin som skulle tas tre gånger om dagen med åtta timmar mellan, himla svårt med när jag skulle äta då.

Att träna har inte varit att tänka på, med den värken och tröttheten och jobb på det så fanns ingen ork kvar. Och när tanden var tagen så fick jag inte ta i eller anstränga mig på flera dagar. Ja ni ser hur många bra ursäkter jag haft.

Men nu börjar kroppen säga i från, värk i ryggen knän och fötter, humöret är uselt och hela kroppen känns som en maskin utan olja. När det känns så här så vet jag att jag misskött maten och slarvat med träningen!!

Så nu är det dags för en nystart och jag börjar med sovmorgon idag, att lyssna på kroppen är det viktigaste för mig och min kropp blir stressad av allt som hänt, så lugn och ro är viktigt!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar