måndag 26 oktober 2015

Höstbilder.

001 (425x640)003 (425x640)

Hösten är så otroligt vacker med alla sina olika färgtoner, vart man vänder sig sprakar det v färg och vissa träd blir som självlysande.

006 (425x640)

Det märks på bildskörden att jag jobbar mer nu. Förr så tog jag mig en tur med kameran nästan varje dag, nu blir det mest på helgen som den får följa med ut.

Vi har varit en tur upp till dottern och släkten i Örebro i helgen. Otroliga vackra färger även där och på vägen upp genom Sverige, kameran var med men jag tog inte en enda bild. Varför kan man undra och det vet jag.. I och med mer jobb så ökar stressen i kroppen och då får jag svårare att fånga stunderna, är hela tiden på väg och kan inte riktigt koppla av. Bra att testa och få veta, dags att varva ner i vilan nu och ta vara på stunderna. Det är en balans jag nu behöver lära mig.. Jag har stressat av, har balans men behöver lära mig de små tecknen på att jag är på väg att tappa balansen.

Så istället för att sitta och trumma med fingrarna mot köksbordet i väntan på att någon ska bli färdig för att åka mot nästa punkt på Min “dagordning” så borde jag tagit kameran och gått en sväng i de fina omgivningarna. Ja lärdomar får man genom hela livet!

Önskar er alla en fin måndag och höstlovs vecka!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar