fredag 23 oktober 2015

Fredag i hela kroppen!

036 (425x640)

Idag får gamelman Tish vara med på bild!

Han börjar bli till åren nu, fyller 10 i mars nästa år, lite stel i benen , inte så snabb i vändningarna längre och gillar att sova länge på morgnarna. Ja vi är lite lika han och jag..

Har jobbat heltid  ett tag nu, först ett semester vik och nu några dagar sjuk vik, det känns ska jag säga. Det är väl en 5-6 år sedan nu som jag jobbade så mycket, det är kul, känns skönt att räknas på riktigt och känna sig behövd, känns skönt att de gamla pedagogtakterna Blinkar finns kvar och jag känner att jag fortfarande är bra på mitt jobb men jag är trött.

Det är dessutom virustider, har en förkylning som ligger i kroppen och irriterar, lederna värker och huvudet är tungt men det är fredag, två vilodagar väntar. Eller inte, för i morgon åker vi en snabbis till Örebro för att besöka dottern och fira min syster som fyller år, blir nog intensiva dagar även om jag ska försöka ta det lugnt…

Önskar er alla en fin fredag och en härlig helg!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar